Gävle kommun vill sälja Gävle hamn – turkisk terminalgrupp en av intressenterna.
Vill du läsa mer? Logga in här
Prenumerera
DIGITAL
- Alla artiklar på sjofartstidningen.se
- Sjöfartstidningens e-tidning
- Tillgång till digitalt arkiv
Från 89 kr/månad
KOMPLETT
- Alla artiklar på sjofartstidningen.se
- Sjöfartstidningens e-tidning
- Tillgång till digitalt arkiv
- Tidning i brevlådan 11 nr/år
Från 995 kr/år
Populärt!
Se alla erbjudanden.
Kommentarer
Goran
Göran, utmärkt förslag , fler hamnar borde göra så . tex Norrköping
Anonymous
Helt rätt..Synd att Ex Gbg Hamn inte arenderades ut för 10-15 år sedan,då hade vi garanterat haft fler kunder/ rederier och säkert ännu bättre infrastruktur..Hamnar ska inte drivas av Komuner/Staten..
L.L
Otroligt! Ja, vi skulle sälja ut hela Sverige till utländska företag/investerare eftersom vi inte kan planera rätt och sköta om våra fastigheter. Vad var problemet med att styra hela hamnen? Vinst?
De kommer anställa eget folk. Svenskarna lämnar Sverige, eftersom det inte finns jobb och de inte har ”erfarenhet”, samtidigt som invandrare kommer in och får jobb genom sina kontakter och mindre lön. Vi kommer snart byta namn till Lilla Grekland”.
Jag är med att alla människor har rätt till ett bra/bättre liv. Men såhär förlorar vi inkomst faktiskt. Utan inkomst kommer det mer arbetslöshet. Jo, dem utländska ska betala skatt. Det är inget jämfört med ren vinst! Jag är en av dem som tvingades lämna landet.
Och…Ska vi köpa tillbaka dem? För då blir det dyrare. Dem som sitter i administration bryr sig inte. Vi förlorade SAAB, Volvo styrs av ”annat” land och vi sparkade ett stort antal arbetare…”det var inte mycket o göra”, sa de.
Vet ni vad problemet är i detta land? Ansvarstagande och bra styrning…och fika.
Ni kanske kommer deleta min kommentar, men LÄS den först…och tänka!
Tack.
MVH
en kille
Anonymous
När man pratar om att utländska företag äger företag i Sverige skall man även betänka att svenska företag och privatpersoner äger mycket utomlands. Skulle det inte vara OK då eller?
Tex på Donsö sitter en handfull familjer på ganska så stora verksamheter i Danmark och Färöarna för att hålla sig till sjöfartsbranshen. Och Danskar & Färingar har inget emot detta såvitt jag hört även om antalet anställda danskar är minimalt.
Artikeln är stängd för fler kommentarer