Finlands Färjetrafik har tecknat kontrakt med ett polskt varv om leverans av en eldriven vägfärja med kapacitet för 90 bilar.
Vill du läsa mer? Logga in här
Prenumerera
DIGITAL
- Alla artiklar på sjofartstidningen.se
- Sjöfartstidningens e-tidning
- Tillgång till digitalt arkiv
Från 89 kr/månad
KOMPLETT
- Alla artiklar på sjofartstidningen.se
- Sjöfartstidningens e-tidning
- Tillgång till digitalt arkiv
- Tidning i brevlådan 11 nr/år
Från 995 kr/år
Populärt!
Se alla erbjudanden.
Kommentarer
Robert
Man kan ju undra när Finnferries börjar få upp ögonen för ”Bergö” färjan. Har haft minst 1 oplanerat trafikstopp per månad hela 2015.
Anonymous
Här finns nu en ypperlig chans för SST att skriva en artikel om vad Färjerederiet gör när de beställer nytt tonnage. Har Färjerederiet beställt en eldriven vägfärja? Just nu har Färjerederiet minst fyra fartyg i beställning. Hur många av dem är eldrivna? När levereras de i så fall? Om inte de är eldrivna, varför inte?
Faktum är att det vore mycket passande att göra ett reportage om den vägfärja som faktiskt byggdes för dieselelektrisk framdrivning.
Som vanligt är Färjerederiet i framkant…
anonym
Ampere i Norge ligger ofta stilla för de inte har kapacitet att ladda från land, har åkt ett flertal gånger där då hon ligger stilla och ej är laddad för drift.
Norsk färjeskeppare
Artikeln är stängd för fler kommentarer