Hallå där, Kent Dahlberg – operativ chef för TRSM Group 1 som något överraskande tilldelats sjötrafiken i Stockholms norra och södra mellanskärgård.
Vill du läsa mer? Logga in här
Prenumerera
DIGITAL
- Alla artiklar på sjofartstidningen.se
- Sjöfartstidningens e-tidning
- Tillgång till digitalt arkiv
Från 89 kr/månad
KOMPLETT
- Alla artiklar på sjofartstidningen.se
- Sjöfartstidningens e-tidning
- Tillgång till digitalt arkiv
- Tidning i brevlådan 11 nr/år
Från 995 kr/år
Populärt!
Se alla erbjudanden.
Kommentarer
Skeptikern
Hur skall denna uppstickare klara detta uppdrag?? Vid en närmare granskning av Kent Dahlberg så framgår det att hans bolag Gamla Stans Rederi AB är förmmål för utmätning hos fogden gällande en skatteskuld på 38000:- som skulle vara betald den 31/1-2015.
Ligger även ärenden från bl.a. Swedbank mfl hos fogden.
Se länk:
http://www.merinfo.se/foretag/Gamla-Stans-Rederi-AB-5568041676/2k32ggc-kgf3
Kent Dahlberg
Hej
Jag vill betona att det är TRSM Group 1 AB som är aktuellt för tilldelningen. Gamla Stans Rederi AB är ett bolag som avvecklar i dagarna.
Kent Dahlberg
Operativ chef
Skeptikern
Hej Kent, tack för ditt svar!
När man tittar på Gamla Stans Rederi AB kan man bl.a. Konstatera att bolagets vice vd på egen begäran begärt utträde den 17/11, vilken förövrigt sitter i Tallink Siljas styrelse!
Om nu Kent Dahlberg besitter den kompetens han åberopar kan man inte låta bli att undra över hur han ska sköta sitt uppdrag i TRSM 1 AB då han uppenbarligen misskött Gamla Stans Rederi med obetalda skatteskulder som följd.
Man får förmoda att det kommer att krävas mer kompetens för att driva Skärgårdstrafiken med 250 anställda.
//Skeptikern
Sjöman i nypan
Och andra sidan, Kent var väl operatör åt Strömma med Gamla Stans Rederi, resurserna ser ju kanske lite annorlunda ut på detta uppdrag. Att vara operatör åt Strömma är att göra allt skitjobb medans Strömma äter det mesta av kakan själv.
Lycka till med uppdraget Kent!
Anders B
Ja för då lägger vi ju det där gamla otäcka bakom oss (som att betala skatt , underleverantörer mm) och går raskt vidare till nya friska utmaningar i äkta lyckosökar stil ! vi får hoppas det kan fungera , för dom anställdas skull i första hand
Niklas Dahl
Kent
Undrar lite över vad du skriver. Du tar över 17 fartyg från WÅAB och som redan har 250 i besättningarna. Jag har fått intrycket att du måste ta över all personal som hör till trafiken, alltså hela landorganisationen också. Är det fel?
Kent Dahlberg
Hej Niklas
Ja, det finns idag inga formella krav på att ta över landsorganisationerna. Vi kommer presentera exakta siffror när vi har tecknat avtalet och erhållit de LAS-listor som upprättas av de avlämnande rederierna. Tills dess får vi anse att siffrorna ovan är uppskattade.
Kent Dahlberg
Operativ chef
Niklas Dahl
Kent
Det står uttryckligen i p 8.1 i förfrågningsunderlaget att övertagande bolag ska ta över ALL PERSONAL som arbetar i den övertagna verksamheten, dvs också landorganisationen. ” Leverantör eller underleverantör ska således överta personal från föregående leverantör i den mån sådan personal till övervägande del utför arbete som är att hänföra till vad som omfattas av Uppdraget, och under förutsättning att sådan personal inte motsätter sig övergång”. Det ser ut som ett formellt krav tycker jag.
Har ni missat att räkna med det? Det är ju faktiskt väldigt allvarligt i så fall.
Anonymous
Congrats Kent!
Andreas Larsson
Nä, det gick visst inte så bra det här
Artikeln är stängd för fler kommentarer