Det var god uppslutning på ett sjöfartsseminarium i Riksdagen i går, då sjöfarten förklarade varför Blå skatt är så viktig för Sverige.
Vill du läsa mer? Logga in här
Prenumerera
DIGITAL
- Alla artiklar på sjofartstidningen.se
- Sjöfartstidningens e-tidning
- Tillgång till digitalt arkiv
Från 89 kr/månad
KOMPLETT
- Alla artiklar på sjofartstidningen.se
- Sjöfartstidningens e-tidning
- Tillgång till digitalt arkiv
- Tidning i brevlådan 11 nr/år
Från 995 kr/år
Populärt!
Se alla erbjudanden.
Kommentarer
Anonymous
Är detta buisness as usual ?
Anonymous
Tyskland är väl ett särledes dåligt exempel !
Hela KG verksamheten är ju uppbyggd på att inga skatteer ska betalas !
Investera ej inbetalda skattepengar i ett rederi, bli delägare i ett fartyg och går det bra så blir det skattefri utdelning !
Vem kan konkurera med Tysk och Holländsk flagg.
Det är ju där det stora konkurrens problemet ligger. De har fått och fortfarande gör precis som de vill. Seko Kenny, tycker ju att hans kumpaner på ITF gör ett stålande jobb. Svårt att tänka mig att en Svensk redare skulle få segla med den typ av besättning som en Hollandare gör !
Vad spelar Blå skatt för någon roll då ?
svensk flaggad
– Citat från artikeln: Införs tonnageskatten så har vi avtal med rederierna när det gäller hur vi hanterar bemanning och så vidare.Vore intressant om någon kunde precisera hur bemanningen för manskap och befäl ska se ut. Nationaliteter t.ex.
Sent
Tror att klockan redan slagit 12 hos redarna…..
Anonymous
Tomma löften behöver inte infrias ,de som som anställer oss har inte lovat något.
pantha rei.
Anonymous
Skeptisk,vem lovar något ?
Artikeln är stängd för fler kommentarer