DFDS Tor Line har träffat en överenskommelse med Macoma Shipping Ltd i England om timecharter av två ro-ro-fartyg som ska byggas vid Jinling-varvet i Kina. De nya fartygen levereras i slutet av 2007 respektive början av 2008 och sätts därefter in på AngloBridge South, trafiken med Stora Ensos papper från Göteborg till Tilbury. De nya fartygen har kapacitet för 3.343 längdmeter och de ersätter de Italien-byggda fartygen som bägge har kapacitet för 2.200 längdmeter. Fartyget kommer att segla under brittisk flagg med brittisk besättning och får en servicefart på 20 knop.I slutet av detta år tar DFDS Tor Line leverans av ännu ett fartyg i Flensburg-klassen.
Vill du läsa mer? Logga in här
Prenumerera
DIGITAL
- Alla artiklar på sjofartstidningen.se
- Sjöfartstidningens e-tidning
- Tillgång till digitalt arkiv
Från 89 kr/månad
KOMPLETT
- Alla artiklar på sjofartstidningen.se
- Sjöfartstidningens e-tidning
- Tillgång till digitalt arkiv
- Tidning i brevlådan 11 nr/år
Från 995 kr/år
Populärt!
Se alla erbjudanden.