Efter åtta månader med SECA-direktivet har Transportstyrelsen genomfört över 300 kontroller – 10 av dem utreds nu vidare.
Vill du läsa mer? Logga in här
Prenumerera
DIGITAL
- Alla artiklar på sjofartstidningen.se
- Sjöfartstidningens e-tidning
- Tillgång till digitalt arkiv
Från 89 kr/månad
KOMPLETT
- Alla artiklar på sjofartstidningen.se
- Sjöfartstidningens e-tidning
- Tillgång till digitalt arkiv
- Tidning i brevlådan 11 nr/år
Från 995 kr/år
Populärt!
Se alla erbjudanden.
Kommentarer
Ingvar Bergman
Ett ganska så väntat resultat, då vågar jag påstå att endast ca 10/15 procent är fartyg som kommer ’uteifrån’ dvs utanför SECA. Däremot tycker jag att sanktionerna mot ett fartyg i ständig SECA trafik , som bryter mot bestämmelserna, skall bedömas hårdare än ett fartyg som varit på gång mot Nordeuropa ’för order’ plötsligt får en last från någon östersjöhamn och inte har möjlighet att bunkra SECA-bunkers för att man kanske inte har en ren bunkertank ombord.
Artikeln är stängd för fler kommentarer