Norska Sjøfartsdirektoratet har namngivit det första fartyget som brutit mot SECA-direktivet i Norge sedan reglerna infördes i början av året.
Vill du läsa mer? Logga in här
Prenumerera
DIGITAL
- Alla artiklar på sjofartstidningen.se
- Sjöfartstidningens e-tidning
- Tillgång till digitalt arkiv
Från 89 kr/månad
KOMPLETT
- Alla artiklar på sjofartstidningen.se
- Sjöfartstidningens e-tidning
- Tillgång till digitalt arkiv
- Tidning i brevlådan 11 nr/år
Från 995 kr/år
Populärt!
Se alla erbjudanden.
Kommentarer
Anonymous
Man får väl köra på HFO om det är tillräckligt lågsvavligt?
Adam Bergman
Det är mycket riktigt, men i det här fallet innehöll bränslet mer svavel än vad som är tillåtet.
Anonymous
Tror det är omöjligt idag att hitta HFO med tillåten svavelhalt. Man får antingen köra på hybridoljor eller dieselolja.
Anonymous
Inget att tycka synd om, har rederiet glömt informera besättningen så är det ju bara att se som läropengar
Skall det fungera så måste straffet svida
X
Inget Svenskt trams, straffa direkt !!
Hans
Håller med ”X” inget svenskt trams, skall man ha straff skall det svida, summan är snarare för låg. Klart alla är medvetna, antingen chansar man, eller har ett system som inte är gjort för att skifta över från högsvavligt till lågsvavligt.
Erika
Det har varit lite oklart i media om det handlar om 100.000 USD eller 100.000 NOK. Jag har sett båda rapporteras och enligt Dagens Næringsliv var det NOK. http://www.dn.no/nyheter/2015/07/30/1138/Sjfarsdirektoratet/rederi-fikk-bot-p-100000-kroner-for-svovelutslipp
Artikeln är stängd för fler kommentarer