Semesterbokningarna hos Stena Line har ökat kraftigt jämfört med samma period förra året.
Vill du läsa mer? Logga in här
Prenumerera
DIGITAL
- Alla artiklar på sjofartstidningen.se
- Sjöfartstidningens e-tidning
- Tillgång till digitalt arkiv
Från 89 kr/månad
KOMPLETT
- Alla artiklar på sjofartstidningen.se
- Sjöfartstidningens e-tidning
- Tillgång till digitalt arkiv
- Tidning i brevlådan 11 nr/år
Från 995 kr/år
Populärt!
Se alla erbjudanden.
Kommentarer
Anders som bor i Aalborg sen 21 år
Ännu bättre kan den bli om man väljer att konkurrera med de Norska snabbfärjorna. Carisma ville vara ett gott bud på detta. Dessutom kan man ju eventuellt locka riktigt många till Bordershop som då skulle vara ett bra alternativ. 2 timmar till Danmark och 30 min i Fr.havn och så 2 timmar till Gbg. Totalt 4 1/2 timma mot dagens 8 timmar och 10 minuter som Stena Danica använder för en dagstur. Om man också valde att köra Carisma på tider som vore kundanpassade så ville hon helt säkert kunna bära sina kostnader. Tidigare års tidigt på morgonen avg. har jag aldrig helt förstått. Det är ju inte helt smart i sommar och semestertider. En avg. från GBG klockan 10,00 kunde vara fint. Med retur i GBG klockan 14,30 super fint.
MEN jag tror nog inte att det sker… 🙂 Det blir nog de gamla långsamma fartygen som skall bära trafiken.
Islander
Det jag har hört är att dem åren dem kört med carisma för fullt under somrarna har den ändå backat ca 12 miljoner, tror det är väldigt svårt att få den ”flytande” så att säga.
Palle Kuling
Enligt vad jag har hört har Carisma aldrig burit sina kostnader. Det är de andra färjornas intäkter som hållit den returburken flytande.
MCH
Vill minnas att hon hade ungefär dubbla bränslekostnaden mot t.ex Danica
Erik Lund
3.5. timma från GBG till Frederikshamn er jo inte roligt….bunkerpriset har gået ned…så fattar inte vad för man inte sätter ind Carisma igen….eller sätter upp farten på Danica och Jutlandia…
Daniel
Carisma har (om jag inte minns helt fel fel) gått med förlust även om man fyllt henne helt. Så trots lägre bunkerpriser är det nog mer eller mindre omöjligt att hon går i trafik igen. Det var även en hel del resenärer som inte tog henne pga det lite högre biljettpriset.
Artikeln är stängd för fler kommentarer